Pasztet z cukinii

       Przepisów na pasztet z cukinii krąży po sieci mnóstwo. Poprzeglądałam, poczytałam i zrobiłam "na podstawie", ale bardziej po swojemu ;) Pierwszy raz pasztet z cukinii jadłam u teściowej. Zakochałam się w jego smaku od razu! Jest zdrowy, ale przede wszystkim bardzo smaczny. Polecam wszystkim, nawet zatwardziałym mięsożercom:) 


SKŁADNIKI
(na dwie keksówki)

1 duża cukinia
1 duża cebula
dwie marchewki
korzeń pietruszki
4 jajka
bułka tarta
25 dag sera żółtego
łyżeczka margaryny lub masła
sól
pieprz
tymianek
czosnek 
gałka muszkatułowa
pieprz cayenne

WYKONANIE

  1. Cukinię pozbawiamy miąższu i pestek. Ścieramy ze skórką na tarce, na grubych oczkach. Startą cukinię solimy, czekamy aż puści wodę, a potem ją odsączamy.
  2. Na mniejszych oczkach ścieramy marchew, pietruszkę i cebulę.
  3. Ścieramy na tarce również ser. 
  4. Warzywa i ser łączymy z rozmąconymi jajkami, bułką tartą (w ilości dowolnej, dodajemy tyle,aby zagęścić masę) oraz przyprawami.Mieszamy dokładnie.
  5. Masę nakładamy do keksówek wysmarowanych masłem i wysypanych bułką tartą. 
  6. Pieczemy pasztet w temp.180 stopni do czasu aż lekko zbrązowieje z wierzchu.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty