Pasta z czerwonej soczewicy z suszonymi pomidorami

          W domu mam zawsze zapas suszonych pomidorów. Dodaję je do jajecznicy, albo makaronu. Czasem bezpośrednio do kanapek. Dziś, po tym jak zajrzałam do lodówki, musiałam zdecydować: albo wyprawa po zakupy, albo kombinujemy coś do kanapek z tego, co znajdę w domu. W związku z tym, że upał na dworze niemiłosierny, postanowiłam zostać w chłodzie i zaciszu domu, i przygotować pastę z soczewicy  z dodatkiem suszonych pomidorów. 


SKŁADNIKI

szklanka czerwonej soczewicy 
kilka plastrów suszonych pomidorów
łyżeczka koncentratu pomidorowego
 łyżka oliwy (tej, w której moczą się suszone pomidory;)
sól
pieprz
cayenne
bazylia
oregano
ząbek czosnku


WYKONANIE

Soczewicę gotujemy do miękkości. Dodajemy do niej pokrojone, suszone pomidory i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko miksujemy. Przyprawiamy według naszych upodobań. Moja soczewica zbytnio się rozgotowała, więc zrezygnowałam z dodawania oliwy. Jeśli ktoś lubi, do pasty mozna dodać drobno pokrojone czarne oliwki, albo ułozyć je na kanapce, tak jak na zdjęciu. 




Komentarze

Popularne posty