Zupa Dahl

            Od dawna przymierzałam się do tej zupy. Moja siostra jest wielką fanką soczewicy i jej podobnych. Nie raz zaskakiwała mnie jakimś pysznym daniem z nasion. Ja mam już na swoim koncie kulinarnym pasztet z soczewicy, który upiekłam jako alternatywę do sera czy wędlin, z którymi kanapki nawet najwytrwalszym mogą się znudzić. 
Dziś ugotowałam wegetariańską zupę rodem z orientalnej kuchni. Może jej kolor nie jest zbyt porywający,ale za to smakuje i pachnie wyśmienicie. Przepis pochodzi z książeczki "Kuchnia wegetariańska". Polecam wszystkim, którzy lubią niecodzienne smaki.


SKŁADNIKI

1/5 kostki masła (margaryny wegetariańskiej, lub trochę oliwy)
1 cebula
2 ząbki czosnku
puszka krojonych pomidorów
2 łyżki koncentratu pomidorowego
200 g czerwonej soczewicy
1,5 szklanki wywaru warzywnego
łyżeczka kurkumy
łyżeczka chilli
łyżeczka przyprawy garam masala
pół łyżeczki kminku
sok z połowy cytryny
puszka mleczka kokosowego
sól
pieprz


WYKONANIE

  1. Cebulę i czosnek drobno siekamy  i dusimy z przyprawami (oprócz soli i pieprzu) na małym ogniu.
  2. Dodajemy pomidory, koncentrat, soczewicę, sok z cytryny i mleczko kokosowe. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy 25 min. na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. 
  3. Całość podlewamy bulionem warzywnym i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Możemy z umiarem dodać pozostałych przypraw (np. kurkumy i chilli). 
  4. Podajemy z indyjskim chlebkiem naan lub świeżą bagietką. 




Komentarze

Popularne posty