Piersi z kurczaka a la saltimbocca

       Saltimbocca! Po prostu "skacze do ust"! Łatwy sposób na soczyste mięso w smacznej odsłonie. Oryginalną saltimboccę przyrządza się z cielęciny z dodatkiem szałwii. Ja, idąc tropem Karola Okrasy wykorzystałam pierś z kurczaka. Kiedy pierwszy raz robiłam to danie, użyłam szałwii, która nadaje mięsu cudowny aromat. Tym razem nie udało mi się kupić tych ziół, więc mamy wersję bez ich udziału. Jeśli jednak udałoby Wam się gdzieś je dostać, nie zawahajcie się jej użyć. 


SKŁADNIKI
(na 6 sztuk mięsa)

szynka szwarcwaldzka w plastrach (6 sztuk)
ser żółty w plastrach (6)
piersi z kurczaka (2 sztuki)
czosnek
pieprz
sól
oliwa lub olej do smażenia


WYKONANIE

  1. Piersi z kurczaka  myjemy i pozbawiamy błonek. Ścinamy grubszą część piersi. Pozostały filet kroimy na dwie części. Tym sposobem z dwóch piersi powinno powstać 6 kawałków podobnej grubości.
  2. Każdy kawałek mięsa posypujemy solą i pieprzem i na każdym układamy 3 lub 4 cienkie plasterki czosnku.
  3. Na przyprawy i czosnek kładziemy plaster szynki. Spinamy ją z kawałkiem fileta wykałaczką. Tak przygotowane mięso kładziemy szynką do dołu na rozgrzanym tłuszczu. 
  4. Kiedy mięso będzie się smażyć, posypujemy je  solą i pieprzem z drugiej strony. Przykrywamy i dusimy tak kilka minut. Potem odwracamy kawałki mięsa i dalej smazymy pod przykryciem.
  5. Podsmażone mięso układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Z każdego kawałka wyjmujemy wykałaczki. Na szynkę kładziemy ser i zapiekamy całośc w piekarniku do momentu, aż ser się stopi i oblepi z wierzchu mięso.



Komentarze

Popularne posty