Kurczak z warzywami

          Kiedy byłam mała, czasami podbierałam mamie pewną książkę kucharską. Przeglądałam przepisy, zadając sobie bardzo przyjemne pytanie"Co bym sobie zjadła?". Pamiętam doskonale  różową okładkę ze świnką skarbonką i wymownym tytułem "Kuchnia oszczędnej gospodyni". Zawsze mi się wydawało, że to dzięki tej książce moja mama jest taką super kucharką, która potrafi zrobić coś z niczego. Teraz wiem, że to nie zasługa książki wyłącznie, ale przede wszystkim kulinarnego talentu i wrodzonego sprytu, którego moja mama ma pod dostatkiem:) Dziś postanowiłam ugotować obiad oszczędnie, czyli z tego co mam pod ręką. Bez dodatkowych zakupów, bez wydawania pieniędzy. Wyszło z tego może niezbyt oryginalne, ale bardzo smaczne danie. 


SKŁADNIKI


pierś z kurczaka
bakłażan 
czerwona papryka
cebula
pomidor
łyżka sezamu
dwie łyżki koncentratu pomidorowego
pół szklanki wody
sól
pieprz
cayenne
bazylia
oliwa


WYKONANIE

  1. Bakłażana kroimy w kostkę, posypujemy solą i odstawiamy na kilkanaście minut.
  2. Cebulę i paprykę kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzaną oliwę. Podsmażamyczęsto mieszając. Następnie dorzucamy do warzyw pokrojoną w kostkę pierś kurczaka. Wszystko mieszamy razem. Podlewamy całość odrobiną wody i dusimy pod przykryciem. 
  3. Bakłażana opłukujemy z soli i dorzucamy do reszty składników. Wszystko dalej dusimy. 
  4. Koncentrat rozrabiamy z wodą, do konsystencji gęstej śmietany i wylewamy na pozostałe składniki.
  5. Dosypujemy bazylię (suszoną lub dużo świeżej), sezam. Doprawiamy do smaku. Podajemy z ryżem lub kaszą. 




Komentarze

Popularne posty