Tarta z boczniakami i pomidorami

        Ooooo rany jaka ona dobra! No pycha! Kupiliśmy boczniaki celem zrobienia wege flaków, ale nie miałam pietruszki. Na dworze taka wichura, że nawet nosa nie chciało mi się wystawić za drzwi. Postanowiłam poszukać jakiegoś sprytnego przepisu, w którym będą boczniaki. No i znalazłam u Grzegorza. Panie i panowie, oto tarta z boczniakami! Przepis na ciasto jest mój, wypróbowany i najlepszy, za to nadzienie z pomysłu MniamMniam szefa:) 


SKŁADNIKI

ciasto
pół kg mąki
dwa żółtka
250 g miękkiego masła lub margaryny
szczypta soli
szczypta gałki muszkatołowej
odrobina wody

nadzienie
300 g boczniaków
3/4 szklanki jogurtu greckiego gęstego, lub śmietany kwaśnej
ok. 25 dag tartego sera
jajko
dwa duże pomidory
2 duże cebule
oliwa lub masło
sól
pieprz
gałka

WYKONANIE

Ciasto: Mąkę mieszamy w margaryną, dodajemy sól, gałkę, żółtka i zagniatamy ciasto dodając trochę wody. Gdy ciasto będzie gotowe schładzamy je przez 10 minut w zamrażalniku. Po tym czasie wykładamy ciasto na blaszkę, nakłuwamy gęsto widelcem i podpiekamy przez 10 minut w 180 stopniach.
Nadzienie: Cebulę kroimy w piórka, boczniaki w paseczki i obsmażamy na maśle lub oliwie. Studzimy.Do jogurtu dodajemy rozkłócone jajko, przyprawy, 10 dag tartego sera. Tak powstały sos dodajemy do boczniaków i cebuli. Całość wykładamy na podpieczone ciasto. Pomidory po sparzeniu, obraniu ze skóry i wyjęciu gniazd nasiennych kroimy w kostkę. Posypujemy nimi boczniaki z sosem. Na wierzch dajemy pozostały żółty ser. Wszystko razem zapiekamy 20-30 minut w 180 stopniach.  



Komentarze

Popularne posty