Makaron ryżowy z krewetkami

          Kupiłam kiedyś makaron ryżowy celem wypróbowania go pod względem smakowym. Szukałam jakiegoś prostego przepisu na jego przyrządzenie. Zajrzałam na jeden z ulubionych blogów i znalazłam tam świetny pomysł na nieco egzotyczne danie. Co prawda chcąc je przygotować, musiałam uzupełnić trochę kuchenny arsenał, ale było warto! Zwłaszcza, że makaron ryżowy z krewetkami zagościł już na moim stole kilka razy. 


SKŁADNIKI
(na 3 osoby)

opakownie makaronu ryżowego
1 czerwona papryka
opakowanie krewetek
2-3 ząbki czosnku 
łyżka startego, świeżego imbiru
sezam
4 łyżki sosu sojowego
4 łyżki soku z cytryny
2 łyżki cukru brązowego
olej sezamowy
sos rybny
natka pietruszki
oliwa


WYKONANIE

  1. Makaron przygotowujemy wedlug przepisu na opakowaniu.
  2. Czosnek ścieramy na tarce, na drobnych oczkach i razem z imbirem wrzucamy go na rozgrzaną oliwę. Po dwóch minutach dodajemy obrane, umyte i osuszone krewetki. Smażymy 3-4 minuty, po czym dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę. Smażymy 2 minuty i dodajemy makaron. Posypujemy całość sezamem i mieszamy dokładnie. 
  3. Na osobnej, małej patelni umieścić sos złożony z sosu sojowego, soku z cytryny i cukru. Podgrzewać do czasu, aż sos zacznie się karmelizować i trochę się zredukuje. 
  4. Sos dodajemy do makaronu. Dokładnie mieszamy. Dodajemy kilka kropel sosu rybnego, polewamy niewielką ilością oleju sezamowego i podajemy. 
  5. Najlepiej smakuje lekko przestygnięte.

Komentarze

Popularne posty